Plameny v poušti: Orbital ATK otestovali únikový systém pro kosmickou loď Orion

Statický test záchranné rakety lodi Orion dopadl na jedničku

19.06.2017 - Stanislav Mihulka

V poušti amerického státu Utah severně od Salt Lake City zaplály velké plameny a vyvalilo se mračno dýmu. Bylo to ale vše podle plánu. Společnost Orbital ATK totiž provedla test raketového motoru, který je klíčovou součástí únikového systému pro kosmickou loď Orion.

Byl to statický test, takže záchranný systém nikam neletěl. I tak to ale byla ohromující podívaná. K nebi vyšlehly plameny o délce až 30 metrů. V Orbital ATK, a také v NASA, pro kterou únikový systém vyvíjejí, jsou spokojeni. Test dopadl na výbornou. Byla to zábava, byl hezký den a vše se povedlo, jak inženýři očekávali.

Záchrana při startu

Raketový motor systému plápolal jen asi 5 sekund, přesně podle plánu. Úkolem únikového systému je okamžitě zareagovat v případě potíží během startu nosné rakety a mohutným odpálením odnést kosmickou loď s posádkou do bezpečné vzdálenosti. Na to by 5 sekund úplně stačilo.

TIP: Test boosterů superrakety SLS pohledem superkamery HiDyRS-X

Charlie Precourt, který má v Orbital ATK na starost pohonné systémy, si pochvaluje spolupráci s NASA a Lockheed Martin při vývoji systému, který zajišťuje bezpečnost astronautů. Bezpečí a pohodlí pro posádky kosmických letů je pro ně zásadní prioritou.

Orbital ATK