Podle Elona Muska by kolonie na Marsu mohla být pojistkou pro lidstvo

03.04.2018 - Stanislav Mihulka

Vyhubí lidstvo srážka Země s asteroidem? Nebo si pro svou záhubu vystačíme sami? V každém případě budeme potřebovat bezpečné místo k přežití

<p>Kolonie na Marsu podle představ SpaceX</p>

Kolonie na Marsu podle představ SpaceX

Kvůli brutální a bojechtivé minulosti lidstva bychom rozhodně měli kolonizovat další planety. Tvrdí to šéf SpaceX Elon Musk. Vlastně se již od počátku netají tím, že společnost SpaceX založil v roce 2002 hlavně kvůli tomu, aby se z lidstva stal multiplanetární druh.

Náš druh čelí mnoha různým rizikům. Může nám pod nohama vysoptit supervulkán. Nebo nám spadne na hlavu velký meteorit. Případně se může zbláznit nějaká umělá inteligence a nám se nepodaří ji zastavit. K dispozici máme i nesmírně účinné zbraně, takže bychom mohli vyhubit i sami sebe, v ničivé třetí světové válce.

Planety k přežití

Musk, stejně jako nedávno zesnulý Stephen Hawking a mnozí další jsou přesvědčeni, že s každou další osídlenou planetou nebo tělesem významně stoupají šance na přežití našeho druhu. Osídlení Marsu bude velkým a náročným krokem, ale lidstvo pak bude mnohem méně náchylné k vymření.

TIP: Překvapivé prohlášení: Raketa Big F*cking Rocket bude hotová už příští rok

Šéf SpaceX zdůrazňuje, že neprorokuje brzký globální vojenský konflikt ani nějakou strašlivou katastrofu. Jen vyvozuje z lidské povahy a historie, že k něčemu podobnému může dojít. A v takovém případě by bylo skvělé mít co nejvíce míst k přežití.