Pohodová jízda pro jednoho: Čína představila jednomístný dron

08.01.2016 - Stanislav Mihulka

Dron Ehang 184 AAV zajišťuje autonomní let pro jednoho pasažéra na krátkou vzdálenost, aniž by potřeboval pilotní licenci


Reklama

V Las Vegas se už dlouhou dobu každoročně pořádá největší světový veletrh žhavých novinek spotřební elektroniky CES. Ten letošní probíhá právě teď. Jak by se dalo čekat, je tam k vidění spousta dronů. Jsou rozmanité, ale jednu věc mají téměř všechny společnou – nevozí lidi.

Jedinou výjimku představuje nový čínský dron 184 AAV společnosti Ehang. Tenhle dron je totiž postavený pro jednoho lidského pasažéra. Není to ale pilotovaný stroj. Funguje tak, že pasažér nastoupí, na dotykové obrazovce si najde cílovou destinaci a stiskne tlačítko start.

Všechno ostatní obstará autonomní osmivrtulový dron poháněný bateriemi sám. Komunikuje s řízením letového provozu a ostatními stroji ve vzduchu, vyhýbá se případným překážkám, a také samozřejmě naviguje. Dovede si vybrat tu nejrychlejší a přitom stále bezpečnou cestu mezi startem a cílem.

Pasažér si užívá let v osvětlené a klimatizované kabině vybavené 4G internetem a nepotřebuje k tomu pilotní licenci. Ehang 184 AAV váží 200 kg a unese náklad o celkové hmotnosti 120 kg. Může letět rychlostí až 100 km/h, přičemž může dosáhnout výšky 3500 metrů. Na trhu by měly být už letos, jejich cena se bude pohybovat někde mezi 200 a 300 tisíci dolarů.

  • Zdroj textu:

    Gizmag, Ehang

  • Zdroj fotografií: Ehang

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Historie
Věda

Obliba Papinova hrnce stoupla zejména v době druhé světové války, kvůli šetření paliva a kratší době vaření.

Zajímavosti

Kosmická loď s jaderným termálním pohonem

Vesmír

LST mají místo i v moderní době, v tomto případě se jedná o korejské plavidlo.

Válka

Část sloního stáda. Možná právě od potyčky se stromem má největší slon v popředí snímku zlomený jeden kel.

Příroda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907