Pokrok autonomního létání: Bizjet Vision G2 v případě potřeby sám přistane

01.11.2019 - Stanislav Mihulka

Co dělat v situaci, kdy pilot není schopen řídit letadlo a žádný superhrdina zrovna není k dispozici? Výrobce Cirrus Aviation nabízí jednotlačítkový režim autonomního bezpečného návratu na zem

<p>Futuristický bizjet Vision G2 - systém „Bezpečného návratu“ dokáže autonomně přistát i bez pilota</p>

Futuristický bizjet Vision G2 - systém „Bezpečného návratu“ dokáže autonomně přistát i bez pilota


Reklama

V řadě dramatických příběhů se objevila zápletka, která počítá s tím, že letadlo, nejlépe plné lidí, z nějakého důvodu přijde o své piloty. V takové chvíli se obvykle zázračně objevuje bývalý vojenský pilot mezi cestujícími anebo podobný hrdina, který nakonec dokáže s bezmocným strojem přistát. V budoucnu ale nejspíš taková zápletka ztratí smysl.

Výrobce letadel Cirrus Aviation nedávno ohlásil, že jejich menší pasažérské letadlo G2 Vision bude mít novou funkci „Safe Return“, čili „Bezpečný návrat“. V nouzové situaci palubní inteligence letounu proskenuje okolí, vyhledá nejbližší letiště, vyvolá poplach u záchranných složek, a pak vlastními silami přistane, pokud možno bezpečně. Systém mohou spustit i cestující, stisknutím jediného nápadného tlačítka.

TIP: Airbus, Rolls-Royce a Siemens staví hybridní elektrický letoun

Vision nebo též Cirrus Vision SF50, je malý šikovný stroj pro jednoho pilota a šest pasažérů. Může létat ve výšce až 8 500 metrů, maximální rychlostí 560 kilometrů za hodinu, a doletí až do vzdálenosti 2 222 kilometrů. Již teď mají tyto stroje k dispozici důmyslný záchranný padák, který je v případě fatální poruchu snese na zem. Možnost autonomního nouzového přistání jejich bezpečnost ještě podstatně zvýší.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Revue

Léčba alergie na arašídy zklidňuje imunitní systém a tlumí jeho přehnané reakce.

Věda

Diskuze o zřízení univerzity na Moravě provázely nacionální třenice

Historie

Molekulární mračna N159E (Motýlí mlhovina, vlevo) a N159W South (vpravo) ve Velkém Magellanově mračnu.

Vesmír

Hejno jespáků srostloprstých. V jeho středu panuje bezpečí a ptáci se mohou v klidu najíst. Vně stojící jedinci takový klid nemají.

Příroda

Hypersonický let bude extrémní, takže hypersonické letouny potřebují extrémně odolné materiály.

Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907