Potvrzení legendy: Velká potopa z čínských mýtů se doopravdy odehrála

05.08.2016 - Stanislav Mihulka

Archeologické nálezy v okolí Žluté řeky potvrzují existenci jedné z největších potop za posledních 10 tisíc let

Podle legend zhruba před 4 tisíci lety v Číně, na březích Žluté řeky, vládla mýtická dynastie Sia. Dynastii zmiňují nějaké mladší texty, přesvědčivé archeologické nálezy, které by potvrzovaly její existenci, ale neexistují.

Dynastie Sia získala nesmrtelnost hlavně kvůli legendě o Velké potopě. Je to příběh o tom, jak oblast kolem Žluté řeky málem zničila velká voda. Situaci ale zachránil legendární Jü Velký, který se měl stát vládcem a zakladatelem dynastie Sia.

Mnoho odborníků si doposud myslelo, že Velká potopa je pouhou fikcí. Nová vědecká studie ale přichází s překvapivým zjištěním, že se tato potopa prakticky jistě odehrála, právě v té době, jak udávají legendy. Potvrzuje to radiokarbonové datování koster lidí, kteří při této kolosální katastrofě zahynuli.

TIP: Extrémní násilí z neolitu: Vědci objevili masový hrob oběti dávného masakru

Podle mezinárodního týmu odborníků šlo o jednu z největších potop, jaké se na planetě Zemi odehrály od konce nejmladší doby ledové. Záplava tehdy zřejmě zničila lidská sídla vzdálená až 2 tisíce kilometrů proti proudu Žluté řeky.

IFL Science, Science