Překvapení: Zajíci v kanadském Yukonu jsou mrchožrouti s kanibalskými sklony

18.01.2019 - Stanislav Mihulka

Během drsných zim nepohrdne masem ani zapřisáhlý vegetarián zajíc

Zajíce si obvykle představujeme jako spořádané vegetariány. Živí se hlavně bylinami a bobulemi, v zimě se přiživují také větvičkami a kůrou. V kanadském Yukonu ale objevili populaci zajíců měnivých, kteří odborníky pořádně zaskočili svými stravovacími návyky.

Tito zajíci patří k nejmenším druhům zajíců a mají i docela krátké uši. Přes léto nosí rezavě hnědou srst a na zimu krásně zbělají, aby splynuli se zasněženou krajinou. Jak se ale zdá, těmto roztomilým bílým ušákům v Yukonu přes zimu zbytky rostlin a kůra rozhodně k snědku nestačí.

TIP: Z francouzských křečků se kvůli kukuřici stávají šílení kanibalové

Kanadští vědci tyto zajíce v Yukonu opakovaně pozorovali, jak si se zřetelným potěšením pochutnávají na mrtvolách svých méně šťastných druhů. A nešlo jenom o kanibalismus. Zajíci rovněž nepohrdli mršinami tetřevů, potáplic, a dokonce ani mršinami rysů, svých úhlavních nepřátel.  Důvodem masožravosti zajíců v Yukonu jsou podle všeho zdejší drsné podmínky během zimy. Zajíci žerou hlavně maso a tím doplňují proteiny i energii pro přežití zimy.

• Zdroj fotografií: Jim Cumming, Paper Dump