Z francouzských křečků se kvůli kukuřici stávají šílení kanibalové

29.01.2017 - Stanislav Mihulka

Hladovějícím křečkům v severovýchodní Francii scházejí vitamíny. Uchylují se proto ke kanibalismu

<p>Špatná strava dohání křečky ke kanibalismu </p>

Špatná strava dohání křečky ke kanibalismu

Křečci polní (Cricetus cricetus) bývali obyvateli pestré venkovské krajiny, kde se živili rozmanitými semeny, kořínky, rostlinami, hmyzem i ptačími mláďaty. Krajina se ale proměnila a křečci jsou teď velmi vzácní. Často žijí v nudných monokulturách, kde není příliš pestrá strava. A v severovýchodní Francii to křečky podle nového výzkumu dohání ke kanibalismu.

Křečkům obývajícím široké lány kukuřice, schází kvůli monotónní stravě vitamíny, zejména vitamín B3 neboli niacin. V důsledku se jim mění nervová soustava a křečci se pak chovají tak, že to připomíná projevy demence.

TIP: Smrtící posedlost: Proč mají mořští ptáci tak rádi plasty?

Některé samice křečků v takovém stavu požírají vlastní mláďata. Zaživa si je nacpou do lícních toreb a pak je sežerou. Když vědci takovým samicím podali vitamín B3, jejich chování zásadním způsobem změnilo a projevy kanibalismu téměř zcela zmizely.