Zdraví prospěšná lest: Speciální protein přesvědčí vaše srdce, že cvičíte

11.08.2017 - Stanislav Mihulka

Správné cvičení je pro srdce nepochybně prospěšné. Někteří lidé ale cvičit nemohou. Nejen jim by teď mohl pomoci jeden speciální protein

Srdce -<p>Dobře fungují srdce je základem zdraví</p>
Srdce -

Dobře fungují srdce je základem zdraví

Kanadští vědci nedávno zjistili, že protein zvaný kardiotrofin 1 (CT1) dovede přelstít srdce a přiměje ho ke změnám, jako by dotyčný pacient intenzivně cvičil. Mohl by pomáhat i v případech, kde je dnes jediným řešením transplantace srdce.

TIP: Jak se dostat do formy? Vědci vyvinuli koncentrované cvičení v pilulce

Tento protein způsobí, že srdeční svalstvo roste žádoucím způsobem. Také stimuluje růst cév, které zásobují srdce krví. To vše vede ke zvýšení výkonu srdce a jeho klíčové schopnosti pumpovat krev.

Experimentováním na myších vědci zjistili, že kardiotrofin 1 také dramaticky zlepšuje stav poškozeného srdce. Po nezbytném patentování nových léčebných postupů budou brzy následovat testy proteinu kardiotrofinu 1 na lidech.

Ottawa Hospital Research Institute