Mikrodávkování LSD by mohlo rozpoutat revoluci v péči o duševní zdraví

24.04.2017 - Stanislav Mihulka

Mikrodávky psychedelik nevyvolají trip, mohou ale pomoci v boji s depresemi

Psychedelika -<p>Halucinogeny v menším než malém množství mohou být prospěšné psychice</p>
Psychedelika -

Halucinogeny v menším než malém množství mohou být prospěšné psychice

Mikrodávkování léků není homeopatie. Jde o to, že se podávají sice velmi malé, ale reálně existující dávky určité látky. Nevyvolají účinky na celé tělo, ale působí na buněčné úrovni.

V dnešní době probíhá renesance mikrodávkování psychedelik, hlavně LSD. Jeho průkopníkem byl objevitel LSD Albert Hofmann, podle něhož mikrodávky LSD příznivě ovlivňují duševní zdraví, pohodu a kreativitu, aniž by vyvolaly plnohodnotný, dlouhý a psychicky i fyzicky náročný trip.

TIP: Psychedelika proti depresím: LSD potlačuje myšlenkové bloumání časem

Hofmannovy závěry potvrzuje nový výzkum, který se tímto tématem zabýval poprvé po půstoletí. Vědci zjistili, že u některých typů duševních onemocnění, jako je například deprese, může být mikrodávkování LSD extrémně přínosné. Možná se tak dočkáme nových léčebných postupů v péči o duševní zdraví.