Skutečné mašiny filmového plátna: Na čem jezdil Temný rytíř, soudce Dredd nebo třeba Kazatel?

23.03.2020 - Vilém Koubek

Motocykly ze sci-fi filmů netvoří jen nerealistické slepence speciálních efektů: Mnoho z nich skutečně vzniklo, a dokonce se s nimi dá vyrazit do provozu. Podobný model však vyjde na statisíce až miliony

<h3>Drahá vize</h3><p><strong>nemá jméno<br />film:</strong> Akira <strong>| motor:</strong> nespecifikován</p><p><em>Akira</em> patří ke kultovním japonským animovaným filmům a s jeho dystopickou vizí Tokia budoucnosti ostře kontrastuje jasně červená futuristická motorka hlavního hrdiny Kanedy. Po odvysílání snímku v roce 1988 snil o zmíněném stroji nespočet fanoušků, <strong>pouze jednomu se však přání splnilo a vlastní motorku, kterou pochválil dokonce i tvůrce Akiry Kacuhiro Otomo</strong>: Šťastlivec se jmenuje Masaši Tešima a vozítko mu pomohli sestrojit lidé ze společnosti BSU, jež se zabývá opravou motocyklů po haváriích. <strong>Jejich spolupráce trvala sedm let a v přepočtu vyšla na 2,7 milionu korun. Výsledek je však plně pojízdný, může do běžného provozu a v jeho srdci spočívá motor o objemu 250 cm³. </strong></p>

Drahá vize

nemá jméno
film:
Akira | motor: nespecifikován

Akira patří ke kultovním japonským animovaným filmům a s jeho dystopickou vizí Tokia budoucnosti ostře kontrastuje jasně červená futuristická motorka hlavního hrdiny Kanedy. Po odvysílání snímku v roce 1988 snil o zmíněném stroji nespočet fanoušků, pouze jednomu se však přání splnilo a vlastní motorku, kterou pochválil dokonce i tvůrce Akiry Kacuhiro Otomo: Šťastlivec se jmenuje Masaši Tešima a vozítko mu pomohli sestrojit lidé ze společnosti BSU, jež se zabývá opravou motocyklů po haváriích. Jejich spolupráce trvala sedm let a v přepočtu vyšla na 2,7 milionu korun. Výsledek je však plně pojízdný, může do běžného provozu a v jeho srdci spočívá motor o objemu 250 cm³. 

<h3>Skelet s kanony</h3><p><strong>batpod</strong><br /><strong>film:</strong> Temný rytíř <strong>| motor:</strong> Honda 750X</p><p>Pro natáčení <em>Temného rytíře</em> vzniklo celkem šest batpodů, tedy motocyklů, jež se skrývají v Batmanově obrněném vozidle. Duchovním otcem dvojkolky se stal návrhář <strong>Nathan Crowley</strong> a jeho designu vdechl život <strong>Chris Corbould</strong>. Tělo motocyklu tvoří sklolaminát, připevněné kanony samozřejmě nefungují a stroj uvádí do pohybu motor z <strong>Hondy 750X</strong>. V roce 2016 se jeden z batpodů ocitl v aukci: Šlo o model, který se objevoval na všech propagačních fotografiích a s nímž se natáčely záběry zblízka. <strong>Původně se odhadovalo, že se v přepočtu vydraží za 2,2 milionu korun, nakonec se však cena vyšplhala až k 7,8 milionu. </strong></p>

Skelet s kanony

batpod
film: Temný rytíř | motor: Honda 750X

Pro natáčení Temného rytíře vzniklo celkem šest batpodů, tedy motocyklů, jež se skrývají v Batmanově obrněném vozidle. Duchovním otcem dvojkolky se stal návrhář Nathan Crowley a jeho designu vdechl život Chris Corbould. Tělo motocyklu tvoří sklolaminát, připevněné kanony samozřejmě nefungují a stroj uvádí do pohybu motor z Hondy 750X. V roce 2016 se jeden z batpodů ocitl v aukci: Šlo o model, který se objevoval na všech propagačních fotografiích a s nímž se natáčely záběry zblízka. Původně se odhadovalo, že se v přepočtu vydraží za 2,2 milionu korun, nakonec se však cena vyšplhala až k 7,8 milionu. 

<h3>Ladně a zběsile</h3><p><strong>tron bike</strong><br /><strong>film:</strong> Tron: Dědictví <strong>| motor:</strong> elektromotor</p><p>Zatímco snímek <em>Tron: Dědictví</em> z roku 2010 neoplýval zrovna skvělým scénářem, jeho výtvarný styl se mistrně opřel o eleganci jednoduchých linií, zdůrazněnou minimalistickým nasvětlením. Film zkrátka znamenal pastvu pro oči, stejně jako motorky, na nichž se v něm jezdilo. Není proto divu, že když šel jeden z filmových strojů poháněný elektromotorem o 96 V do aukce, takřka dvojnásobně předčil očekávání: <strong>Než se v květnu 2015 prodal, předpokládalo se, že za něj zájemce zaplatí v přepočtu 905 tisíc korun. Movitý fanoušek však neváhal vytáhnout „z peněženky“ 1,7 milionu.</strong> </p>

Ladně a zběsile

tron bike
film: Tron: Dědictví | motor: elektromotor

Zatímco snímek Tron: Dědictví z roku 2010 neoplýval zrovna skvělým scénářem, jeho výtvarný styl se mistrně opřel o eleganci jednoduchých linií, zdůrazněnou minimalistickým nasvětlením. Film zkrátka znamenal pastvu pro oči, stejně jako motorky, na nichž se v něm jezdilo. Není proto divu, že když šel jeden z filmových strojů poháněný elektromotorem o 96 V do aukce, takřka dvojnásobně předčil očekávání: Než se v květnu 2015 prodal, předpokládalo se, že za něj zájemce zaplatí v přepočtu 905 tisíc korun. Movitý fanoušek však neváhal vytáhnout „z peněženky“ 1,7 milionu.

<h3>Zákon na cestě</h3><p><strong>lawmaster</strong><br /><strong>film:</strong> Soudce Dredd <strong>| motor:</strong> Suzuki GSX 750s</p><p>Hrozivý stroj lawmaster, na němž se ve filmu <em>Soudce Dredd</em> projížděl Sylvester Stallone, vznikal pomalu a komplikovaně: V jádru se sice jedná o motorku <strong>Suzuki GSX 750s</strong>, nicméně pod taktovkou návrháře <strong>Davida Alldaye</strong> byla osazena masivním sklolaminátovým tělem a velmi širokými koly. Nakonec se ukázalo, že po úpravách nedovede zatáčet, a musela se předělávat. <strong>Finální verze má širokou zadní pneumatiku a užší přední – zatáčky už tedy „vybere“, ale pouze velkým obloukem, a do provozu se tak právě nehodí. Přesto ji nejmenovaný fanoušek koupil v roce 2017 v přepočtu za 470 tisíc korun.</strong></p>

Zákon na cestě

lawmaster
film: Soudce Dredd | motor: Suzuki GSX 750s

Hrozivý stroj lawmaster, na němž se ve filmu Soudce Dredd projížděl Sylvester Stallone, vznikal pomalu a komplikovaně: V jádru se sice jedná o motorku Suzuki GSX 750s, nicméně pod taktovkou návrháře Davida Alldaye byla osazena masivním sklolaminátovým tělem a velmi širokými koly. Nakonec se ukázalo, že po úpravách nedovede zatáčet, a musela se předělávat. Finální verze má širokou zadní pneumatiku a užší přední – zatáčky už tedy „vybere“, ale pouze velkým obloukem, a do provozu se tak právě nehodí. Přesto ji nejmenovaný fanoušek koupil v roce 2017 v přepočtu za 470 tisíc korun.

<h3>Upíři, třeste se!</h3><p><strong>nemá jméno</strong><br /><strong>film:</strong> Kazatel <strong>| motor:</strong> Suzuki Gladius 650</p><p>Motocykl s masivní turbínou se stal hlavním dopravním prostředkem filmu <em>Kazatel</em>, který se odehrává v budoucnosti poznamenané dlouhotrvající válkou mezi lidmi a upíry. V útrobách atypického stroje, za nímž stojí společnosti <strong>Cinema Vehicle Services</strong> a <strong>Ghostlight Industries</strong>, se ukrývá <strong>Suzuki Gladius 650</strong>. Z původní motorky však zůstalo jen obnažené torzo: Obě kola spočinula na prodloužené nápravě a novému tvaru se přizpůsobily také tlumiče. Turbína a futuristické tělo pak vznikly ze sklolaminátu. </p>

Upíři, třeste se!

nemá jméno
film: Kazatel | motor: Suzuki Gladius 650

Motocykl s masivní turbínou se stal hlavním dopravním prostředkem filmu Kazatel, který se odehrává v budoucnosti poznamenané dlouhotrvající válkou mezi lidmi a upíry. V útrobách atypického stroje, za nímž stojí společnosti Cinema Vehicle Services a Ghostlight Industries, se ukrývá Suzuki Gladius 650. Z původní motorky však zůstalo jen obnažené torzo: Obě kola spočinula na prodloužené nápravě a novému tvaru se přizpůsobily také tlumiče. Turbína a futuristické tělo pak vznikly ze sklolaminátu. 

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Bílý slon je absolutní a finančně velmi nákladnou přítěží, kterou ale nemůžete nepřijmout

Historie
Válka

Dineobellator žil ve světě těsně před dopadem osudového meteoritu.

Věda

Slayton během výcviku na trenažéru v Houstonu - lékaři mu diagnostikovali vzácnou srdeční vadu. Ani je však nenapadlo ho vyřadit z přípravy ke kosmickým letům.

Vesmír

Historie Leptis Magna byla krátká, avšak oslňující. Město vzniklo v 7. století př. n. l. coby obchodní přístav Féničanů a dlouho tvořilo součást Kartága. 

Cestování

V minulosti byly zaznamenány i případy, kdy matka dokázala zachránit svému dítěti život právě díky onomu nedefinovatelnému pocitu, který jí našeptával, že se dítě ocitlo v ohrožení. 

Zajímavosti

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907