Reklama


Status masožrouta: Psychologové zjistili, proč lidé konzumují maso

15.09.2018 - Stanislav Mihulka

Maso je chutné a výživné. Existuje ale i další důvod, proč ho lidé milují...

<p>Maso je nejen dobré, ale také symbol prestiže</p>

Maso je nejen dobré, ale také symbol prestiže


Reklama

Když se někoho zeptáte, proč jí rád maso, obvykle zazní něco o chuti masa nebo o jeho výživné hodnotě. Obojí je sice pravda, ale podle nového psychologického výzkumu hraje v oblibě masa stěžejní roli jiná motivace. Je evolučního původu a bývá jen podvědomá.

Maso je podle psychologů symbolem sociálního postavení ve společnosti. Čím nižší postavení člověk má, a takových lidí je z podstaty věci většina, tím více si masa cení kvůli této jeho hodnotě.

Status masožrouta

Symbolický význam masa, jako zdroje prestiže, je starší než lidský druh. V lovecko-sběračských i zemědělských společnostech je maso často vzácné a drahé. Častěji si ho mohou dopřávat jenom ti výše postavení. V moderní společnosti, například v Evropě, je tomu paradoxně naopak. Lidé s nižším společenským postavením ve skutečnosti spotřebují více masa než lidé z horní části společenského žebříčku. Touží po něm a je pro ně dostupné.

TIP: Vegetariáni žijí nezdravě: Mají více psychických poruch a častěji rakovinu

Australští vědci zjistili, že když dobrovolníkům v experimentu změní jejich subjektivně vnímané společenské postavení, změní se i jejich chuť na maso. Ti, kteří byli v experimentu nejníže postavení a byli se svým postavením nejvíce nespokojení, dávali přednost masité stravě před vegetariánským menu.

  • Zdroj textu:

    University of Technology Sydney, Apetite

  • Zdroj fotografií: CC0 Creative Commons

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Autory názvu kakao jsou Aztékové. Ti pro ně používali slovo cacahuatl čili „hořká voda“.

Historie
Zajímavosti
Věda
Zajímavosti

Leonardo da Vinci, pravděpodobný autoportrét, kolem roku 1512.

Věda

Ponorka č. III před novým spuštěním na Dunaj

 

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907