Středoamerický Salvador hodlá využít energii sopek k těžbě bitcoinů

15.06.2021 - Stanislav Mihulka

Těžba bitcoinů spotřebuje ohromné množství elektřiny. Salvador to chce řešit využitím geotermální energie vulkanického původu, které má na rozdávání

<p>Nad hlavním městem San Salvador se tyčí vulkán stejného jména (vlevo). Jeho energie má posloužit pro těžbu bitcoinů.</p>

Malá a hustě osídlená středoamerická přímořská republika Salvador má mladého, akčního, kontroverzního a zároveň nesmírně oblíbeného prezidenta s palestinskými kořeny Nayiba Bukeleho. Popularita 39letého Bukeleho se po celou dobu jeho úřadu pohybuje mezi 90 a 100 procenty, o čemž si většina demokraticky zvolených hlav zemí může nechat jen zdát.

Značná popularita umožňuje Bukelemu prosazovat neobvyklé projekty. Před pár dny za velkého zájmu celého světa oznámil, že se Salvador stane prvním státem světa, který zavádí bitcoin jako zákonné platidlo. Záhy poté Bukele prozradil, že má odvážný plán, který by měl Salvadoru opatřit dostatek elektřiny pro energeticky velmi náročnou těžbu bitcoinů.

TIP: Energie pro virtuální horníky: V Maroku vyroste větrná farma pro těžbu bitcoinů

Bukele nařídil šéfovi státní geotermální energetické společnosti, aby zřídil vulkanické geotermální stanice, které zužitkují energii salvadorských sopek pro těžbu bitcoinů. Dává to smysl, protože Salvador leží přímo uprostřed takzvaného Středoamerického vulkanického oblouku. Už teď je Salvador díky svým 23 aktivním vulkánům jedním ze světových lídrů v produkci geotermální energie. Bukele je přesvědčený, že díky sopkám bude mít Salvador 95 MW stoprocentně čisté energie pro bitcoinové farmy.