Svéráz národního lovu: Sibiří se potlouká ozbrojený medvěd

28.11.2017 - Martin Reichman

Jako by Sibiř nebyla už dost nebezpečným koutem světa. Nyní se ruskou tajgou potuluje po zuby ozbrojený medvěd


Reklama

Lovecká výprava sedmapadesátiletého Rusa skončila vskutku neslavně. Zatímco si lovec odskočil z lesní chaty k nedalekému potůčku pro vodu, vnikl do jeho obydlí zvědavý medvěd. Poté, co huňáč prozkoumal zákoutí chaty a rozkousal plastový kbelík, střetl se s lovcem tváří v tvář. Neozbrojený a překvapený lovec vzal duchapřítomně do zaječích a strávil několik dalších hodin v relativním bezpečí lesa.

Po zuby ozbrojený medvěd

Po návratu do chaty si mohl úlevně vydechnout, že jeho nezvaný host je již pryč, jak se ale záhy ukázalo, zvědavý medvěd neodešel s prázdnou. Na cestu zasněženou tajgou si přibalil obě lovcovy zbraně – brokovou dvojku ruské výroby a samonabíjecí brokovnici Vepr.

Podle policistů, kteří se na místo činu vypravili, je dost dobře možné, že si medvěd obě zbraně odnesl do svého brlohu. A vzhledem k tomu, že se kvapem blíží čas zimního spánku medvědů, možná si je ponechá nejméně do jara. 

Zda jde o dobrou či špatnou zprávu záleží jako vždy na úhlu pohledu – je nyní sibiřská tajga méně bezpečná s ozbrojeným medvědem, nebo je naopak mnohem bezpečnějším místem s odzbrojeným lovcem?

Reklama

  • Zdroj textu:

    Siberian Times

  • Zdroj fotografií: Wikipedia

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Potápěč, který žraloky býčí krmí, je vybaven nejen zkušenostmi, ale rovněž drátěnou košilí. (foto: Shutterstock) 

Příroda

Richard III. (1452–1485) měl drobnější skoro ženskou postavu a pohlednou tvář.

Historie

Dopadnout na polštář 

airbagy pro chodce
kdy: 2012 | omezení: pouze nižší rychlost

Airbagy se staly běžnou formou ochrany řidičů i spolujezdců, a řada automobilek se proto zamýšlela, zda by nemohly mírnit také náraz nešťastně zasaženého chodce. Během kolize se měly airbagy na kapotě nafouknout a pokrýt plochu střetu. Ačkoliv je myšlenka na první pohled nosná a snadno realizovatelná, nakonec se neujala. Vnější airbagy byly totiž účinné jen při nižších rychlostech, a pouze pokud nešťastník dopadl přímo na ně. Daleko efektivnější se ukázaly změny v umístění motoru a mřížky chladiče, které pomohly lépe usměrnit případný náraz. (foto: Profimedia)

Zajímavosti

Design orbitální stanice Voyager Space Station společnosti Orbital Assembly Corporation.

Vesmír
Revue
Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907