Továrna v Indii řeší problém s oxidem uhličitým: Dělají z něj prášek do pečiva

08.01.2017 - Stanislav Mihulka

V Indii nejen polapí nežádoucí oxid uhličitý z továrních emisi, ale ještě z něj udělají něco užitečného

Tuticorin -<p>Tovární komplex ve městě Tuticorn</p>
Tuticorin -

Tovární komplex ve městě Tuticorn

Svět má problém s oxidem uhličitým a vědci hledají různá řešení, která by omezila jeho emise. V indickém městě Tuticorin jako první na světě vymysleli, že budou recyklováním vypouštěného oxidu uhličitého vyrábět užitečné látky. Jako například prášek do pečiva nebo i další látky s podobným složením.

Recyklovaný oxid uhličitý

Chemická továrna v tomto městě se dala dohromady s místní společností Carbon Clean Solutions. Procesem recyklování oxidu uhličitého ušetří 60 tisíc tun tohoto plynu ročně, které by jinak skončily v atmosféře.

Majitel továrny Ramachadran Gopalan se nechal slyšet, že je obchodník, nikoliv zachránce planety. Prostě se rozhodl zužitkovat odpad. A indičtí chemici vyvinuli novou metodu k navázání oxidu uhličitého z továrních emisí. Prý ho tímto způsobem polapí více než 90 procent.

TIP: Vědci stvořili krystal, který lapá uhlík ze vzduchu jako divý

Není to tak dávno, co na Islandu přeměnili oxid uhličitý z emisí na kámen. Indický postup ale nabízí užitečnější produkty, takže by mohl být ekonomicky zajímavější.

IFL Science, Guardian