Uber míří do vzduchu: Létající taxislužbu hodlá představit již v roce 2020

11.05.2018 - Stanislav Mihulka

<p>Budoucí létající taxík Uber nad městem</p>

Budoucí létající taxík Uber nad městem


Reklama

Společnost Uber by ráda poslala taxíky do vzduchu. Zástupci společnosti se dohodli na spolupráci s agenturou NASA, se kterou hodlají připravit nový koncept provozu létající taxislužby. O takovou technologii současně usilují i mnozí další, například Boeing nebo Airbus, ale i menší hráči.

Plány Uberu počítají s taxíky s kolmým startem i přistáním. Přepravovat mají zákazníky v centrech městských aglomerací. Kvůli snížení emisí na minimum má jít výhradně o elektřinou poháněné stroje, schopné přepravovat dva až čtyři pasažéry a s doletem okolo 100 kilometrů.

TIP: Proč se omezovat na zemi? Uber připravuje elektrická létající auta

Létající taxi Uberu mají operovat mezi startovacími plochami, tzv. „Skyports“. Zpočátku půjde o pilotované stroje, dlohodobé plány ale počítají s tím, že piloty postupně nahradí autonomní drony s umělou inteligencí. Pochopitelně až v okamžiku, kdy tato technologie dostatečně uzraje, aby byla v maximální možné míře bezpečná. Létající taxislužbu hodlá firma představit již v roce 2020.

 

Reklama

  • Zdroj textu:

    NASA, Embraer

  • Zdroj fotografií: Embraer

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907