Reklama


Ufologové přišli o další důkaz přítomnosti mimozemšťanů na Zemi

21.04.2018 - Vilém Koubek

Prazvláštní mumie nalezená v chilské poušti Atacama byla pouze nemocným dítětem


Reklama

Šestnáct centimetrů dlouhé tělíčko, vyzáblý krk a velká, podivně protáhlá hlava – to vše dělalo z drobné mumie pojmenované Ata důkaz o existenci mimozemšťanů. Vědci však záhadu konečně rozluštili a pomocí analýzy DNA zjistili pravý původ Aty, nalezené v roce 2003 v opuštěném důlním městečku v chilské poušti Atacama.

TIP: Bývalý inženýr NASA tvrdí, že v Kennedyho středisku viděl mimozemšťana

Ve skutečnosti se jednalo o malou holčičku, která trpěla řadou genetických poruch a mimo jiné i předčasným stárnutím – což vysvětlovalo výsledky předchozích testů kostí, jež ukazovaly na věk šesti let. Dítě se narodilo nedonošené a zemřelo nejspíš hned po porodu. Jeho geny zřejmě poškodilo silně chemicky znečištěné okolí. Odborníci nyní dál zkoumají genom Aty, aby mohli dohledat její příbuzenstvo. 

  • Zdroj textu:

    100+1 zahraniční zajímavost

  • Zdroj fotografií: Emery Smith

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Věda

Tajemství slavné Dürerovy Růžencové slavnosti už dnes vlastně neexistuje, i když právě tento obraz je českému publiku nejpřístupnější: visí v Národní galerii.

Zajímavosti

Sonda Voyager 2 se již nachází v tzv. mezihvězdného prostoru. Aktuálně ji dělí od Země 120 AU. Její dvojče Voyager 1 se pohybuje ve vzdálenosti 150 AU.

Vesmír
Zajímavosti

Při lovu využívají lvíčci zlatí dlouhých prstů, jimiž snadno dosáhnou do nedostupných děr a skulin. Populace lvíčků zlatých přežívá v malé oblasti nedaleko brazilského Rio de Janeira.

Příroda

LeTourneau: Terénní stonožka

Obří terénní vozidlo se zrodilo v hlavě geniálního amerického vynálezce Roberta Gilmoura LeTourneaua. Délkou i provozním řešením připomíná vlak a jeho základní myšlenka vychází z lokomotivy, která díky dieselelektrickým generátorům produkuje dost energie na uvedení zbylé části soupravy do pohybu. Netřeba dodávat, že zkonstruování takového kolosu nebylo snadné, nicméně v roce 1958 konečně vznikla zcela funkční verze TC-497: poháněly ji čtyři turbínové motory s celkovým výkonem 4 680 koní, její kola měřila 3 m v průměru a celá souprava dosahovala úctyhodných 170 m. V „lokomotivě“ dokonce zbylo místo pro ubikaci, v níž mohlo žít až šest zaměstnanců. Maximální rychlost kolosu ovšem činila pouhých 32 km/h.

Funkční mnohokolka navíc bohužel přišla v době, kdy už se o přepravu těžkých břemen v terénu staraly výkonné transportní vrtulníky. Pozemní vlaky proto skončily na vrakovištích nebo v muzejních expozicích.

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907