Úspěšný start Falconu 9: První stupeň opět v pořádku přistál

20.02.2017 - Martin Reichman

Půl roku po havárii rakety Falcon 9 si společnost SpaceX připsala další z řady úspěchů. K ISS včera zamířila její nákladní loď Dragon a podařilo se i přistání prvního stupně rakety

Návrat na místo činu -<p>Falcon 9 startoval z plošiny LC-39A v Kennedyho vesmírném středisku. Jedná se o stejné místo, odkud letělo legendární Apollo 11 a naposled v roce 2011 i raketoplán Atlantis.</p>
Návrat na místo činu -

Z kosmodromu na floridském mysu Canaveral včera úspěšně odstartovala raketa Falcon 9 americké soukromé společnosti SpaceX. Pro Falcon 9 je to první let z mysu Canaveral od loňského září, kdy zde raketa stejného typu explodovala na odpalovací rampě při předletovém testu. Letos v lednu již raketa Falcon 9 úspěšně odstartovala z kalifornské Vandenbergovy základny.

Úspěšný start, úspěšné přistání

Start byl původně plánován na sobotu, ale krátce před zážehem motorů byl kvůli možné závadě na systému vektorové kontroly tahu zastaven.

Raketa vynesla vesmírnou loď Dragon, na jejíž palubě jsou nejen zásoby pro posádku Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), ale i experimentální modul Raven. Ten bude po připojení na ISS testovat technologie umožňující autonomní setkávání kosmických lodí. K ISS by měl Dragon dorazit v úterý okolo 15. hodiny našeho času.

Úspěšný start podtrhuje i v pořadí již osmé přistání prvního stupně. Ten dosedl přesně do prostoru přistávací plochy zhruba osm minut po startu rakety.

ČTK, SpaceX