Archeologové odkryli v Polsku hrob „upířího dítěte“: Bylo pohřbené se zámkem na noze

Hned vedle dříve nalezené „upíří ženy“ se srpem přes hrdlo, objevili polští archeologové hrob „upířího dítěte“

14.08.2023 - Stanislav Mihulka

Polští archeologové odkryli 400 let starý hrob malého dítěte, které bylo pohřbeno čelem k zemi a na noze mělo železný zámek. Podle vědců jde o neklamné známky „upířího pohřbu“.  Lidé se tímto opatřením snažili rituálně zabránit tomu, aby se dítě vracelo zpět do světa živých.

Hrob se nachází ve vesnici Pień, nedaleko města Bydhošť na severu Polska. Podle všeho je součástí hřbitova pro „opuštěné duše,“ tedy pochybné existence a chudé, kteří neměli nárok nebo finanční prostředky pro pohřeb na normálním kostelním hřbitově. Z našeho pohledu jde o lidské tragédie, které neskončily ani po smrti.

Upíři pod zámkem

IoA - Nicholaus Copernicus UniversityPřibližně 5 až 7 let staré „upíří dítě“ bylo objeveno nedaleko hrobu „upíří ženy“ nalezené v loňském roce, která byla pohřbená se srpem přes hrdlo a s podobným železným zámkem na noze. „Lidé se dítěte, stejně jako zmíněné ženy, zřejmě báli i po jejich smrti,spekuluje pro Live Science archeolog Dariusz Poliński z Univerzity Mikuláše Koperníka v Toruni.

Na hřbitově „opuštěných duší“ byl nalezen ještě třetí železný známek, u něj ale archeologové nalezli jen několik roztroušených kostí. V místě se nachází zhruba 100 hrobů, na žádné další pohřbené děti ale vědci nenarazili. Podle Polińského je takový „upírský pohřeb“ dítěte velmi výjimečný a v Evropě žádný další podobný neznáme.

TIP: Archeologové objevili v Polsku hrob upírky, pohřbené se srpem přes hrdlo

Vědci nyní čekají na výsledky analýz DNA ženy pohřbené se srpem i nešťastného dítěte, u něhož ještě není známé pohlaví. Jejich osudy musely být zajímavé a současně velmi tragické. Žena byla zřejmě bohatá, a také vážně nemocná. Pokud jde o dítě, lidé se tehdy velmi obávali návratu mstivých duchů malých dětí, zvlášť když dítě zemřelo náhlou nebo neobvyklou smrtí.