Vědci objevili lidské pozůstatky ve slavném vraku z Antikythéry

23.09.2016 - Stanislav Mihulka

Ve vraku z Antikythéry, který vezl legendární mechanismus z Antikythéry, objevili kostru člena posádky

Archeologie pod vodou -<p>Potápěči objevili kosti člověka ve vraku z Antikythéry</p>
Archeologie pod vodou -

Potápěči objevili kosti člověka ve vraku z Antikythéry

Roku 67 před naším letopočtem se u řeckého ostrova Antikythéra potopila římská loď. To by samo o sobě nebylo až tak zajímavé, Středozemní moře je plné vraků. V této lodi byl ale objeven slavný starověký technický artefakt – mechanismus z Antikythéry.

Vrak z Antikythéry byl objeven už v roce 1900, kdy ho v hloubce 42 metrů nalezl sběrač hub Elias Stadiatos. Výzkum této lodi ale pokračuje dodnes.

Archeologové v tomto vraku před 3 týdny objevili lidskou kostru – první, která byla nalezena ve věku DNA analýz. Jakmile badatelé získají povolení řeckých úřadů, tak odeberou vzorky pro analýzy.

TIP: Jaká je archeologie potopené radioaktivní letadlové lodi? Překvapivě bezpečná

Když budou mít štěstí, tak by například ze zubů mohli získat DNA. Z genetických dat pak možná odvodí, odkud pocházel tento člen posádky legendárního vraku.

Woods Hole Oceanographic Institution