Vědci vystopovali více než 500 genů, které souvisejí s vysokou inteligencí

15.03.2018 - Stanislav Mihulka

Když mají lidé pod čepicí, vděčí za to dobře namíchaným genům

<p>Inteligenci ovlivňuje velké množství genů</p>

Inteligenci ovlivňuje velké množství genů

Odkud se vlastně bere naše inteligence? Jak velká část inteligence je daná výchovou a do jaké míry přispívá genetika. Podle nového výzkumu se na rozvoji vysoké inteligence podílí přes 500 genů.

Britští vědci využili rozsáhlá data o více než 248 tisících lidech z celého světa a vystopovali v nich celkem 538 genů, které se podílejí na intelektuálních schopnostech. Zároveň ale dodávají, že podíl prostředí a genetiky na inteligenci zůstává i po jejich výzkumu nejasný.

TIP: Zaplaví svět géniové? Co rozhoduje o naší inteligenci?

Na základě výsledků této studie bude možné odhadnout inteligenci různých skupin lidí čistě jenom z jejich DNA. Zároveň se ukázalo, že inteligence úzce souvisí se zdravím. Řada ze zmíněných genů totiž ovlivňuje nejen inteligenci, ale i zdraví.

University of Edinburgh, Molecular Psychiatry