Vědecky potvrzeno: Proč ženy mluví víc než muži?

15.10.2017 - Kateřina Helán Vašků

Nový výzkum prokázal, že ženy toho namluví zhruba třikrát víc než muži. Může za to speciální „bílkovina mluvení“

Za větší hovornost žen může gen FOXP2, který je zodpovědný za produkci proteinu označovaného jako „bílkovina mluvení“.

Je nějak vědecky potvrzeno, že ženy mluví víc než muži? Poslední vědecký výzkum na dané téma potvrdil, že dámy skutečně hovoří víc než pánové. Zatímco průměrná žena pronese denně asi dvacet tisíc slov, u běžného muže jde o pouhých sedm tisíc.

Nedávná studie odborníků z University of Maryland navíc poodhalila důvod: Za větší hovornost žen podle nich může gen FOXP2, který je zodpovědný za produkci proteinu označovaného jako „bílkovina mluvení“.

Výzkum odhalil, že v mozku malých holčiček ve věku 3–5 let se zmíněného proteinu nacházelo o 30 % víc než u stejně starých chlapců. Podle vědců má přitom uvedená látka rozhodující vliv na to, že se děvčata učí mluvit dřív a rychleji než kluci. V porovnání se svými mužskými protějšky mají pak proteinu FOXP2 podstatně víc také dospělé ženy.