Narodil se Walter Marty Schirra

Walter Marty Schirra, Jr. (*12. března 1923 - † 3. května 2007) -<p>Walter Schirra byl jediným Američanem, který absolvoval lety v kosmických lodích programů Mercury, Gemini a Apollo.</p>
Walter Marty Schirra, Jr. (*12. března 1923 - † 3. května 2007) -

12 . 3 . 1923

Walter Marty Schirra byl americký zkušební pilot a astronaut, jeden z původní sedmičky astronautů vybraných v rámci prvního amerického pilotovaného kosmického programu Mercury. Byl jediným Američanem, který absolvoval lety v kosmických lodích programů Mercury, Gemini a Apollo. Během tří letů strávil 295 hodin a 15 minut na oběžné dráze Země.

Lety do vesmíru

S kosmickou lodí Sigma 7 při misi odstartoval s kosmodromu na mysu Canaveral k devítihodinovému letu v říjnu 1962. Jednalo se o sedmý let člověka do vesmíru v rámci programu Mercury s nosnou raketou Atlas. Přistál na hladině Tichého oceánu.

O tři roky později letěl ze stejného kosmodromu v kosmické lodi Gemini 6A. Kolegou mu byl Thomas Stafford. Jednalo se o skupinový let, protože společně s nimi byla na orbitě loď Gemini 7. Po jednom dni a 16 obletech Země přistáli v Tichém oceánu.

TIP: Generálka na dobytí Měsíce: Program Gemini a počátky Apolla

O další tři roky vzlétl potřetí do kosmu a bylo to naposled. V rámci programu Apollo řídil loď Apollo 7 na oběžné dráze Země. Spolu s ním letěli Donn Eisele a Walter Cunningham. Během letu vykonali celou řadu zkoušek jako nutnou podmínku pokračování programu lety k Měsíci. Po 11 letových dnech přistáli v Atlantickém oceánu.

• Zdroj fotografií: Wikimedia, NASA