Zapomeňte na hackery a kybernetické války: Internet nejvíce ohrožují záplavy

19.07.2018 - Stanislav Mihulka

Zvyšující se teplota a vzestup hladiny oceánů ohrožují internet. Důsledky podle studie amerických vědců pocítíme již brzy

<p>New Orleans zaplavené hurikánem Katrina</p>

New Orleans zaplavené hurikánem Katrina

Mezi reálným a virtuálním světem již dnes funguje takřka neoddělitelné pouto - celosvětová síť se podílí na všem možném - od provozu nemocnic a zásobování měst, přes důležité bankovní systémy až po provoz státní správy. Vědci a inženýři teď ale tvrdí, že internet je ve vážném ohrožení. A nemohou za to kybernetické údery ani hackeři.

Internet v dnešní podobě závisí na ohromné síti fyzických zařízení, která kombinuje kolosální datacentra a myriádami kilometrů optických kabelů. Narušení těchto sítí by mělo dalekosáhlé důsledky.

TIP: New Orleans má velký problém: Město se rychle potápí

Podle amerických vědců je infrastruktura internetu vybudována tak, že nedokáže odolat většímu vzestupu hladiny moře. Vědci odhadují, že závažné důsledky této skutečnosti pocítíme už kolem roku 2033. Problém je v tom, že podstatné části této infrastruktury vznikly před čtvrtstoletím, kdy se globálním oteplováním a vzestupem hladin oceánů nikdo moc nezabýval. Komponenty sítě jsou většinou v zemi a kopírují silnice a dálnice, které často běží paralelně s mořským pobřežím.

University of Wisconsin-Madison