Zelené létání: Nové letecké palivo se vyrábí z rostlinného odpadu

23.03.2019 - Stanislav Mihulka

Letecké biopalivo by mělo podstatně zvýšit dolet a nosnost letadel, při současném snížení emisí oxidu uhličitého

<p>Příště možná poletí na letecké biopalivo</p>

Příště možná poletí na letecké biopalivo


Reklama

Letecké palivo musí být velmi kvalitní. Bývá velice drahé a jeho výroba obvykle spotřebuje hodně fosilních zdrojů. Čínští vědci by to chtěli změnit. Vyvinuli postup, s jehož pomocí vyrábějí kvalitní letecké palivo z rostlinného odpadu. Namísto fosilních surovin k tomu používají celulózu z odpadu ze zemědělství a zpracování dřeva.

Letecké biopalivo by mělo být oproti tradičním palivům levné. Badatelé jsou zároveň přesvědčeni, že s jejich leteckým biopalivem pomohou letecké dopravě, aby se stala více „zelenou“. Jde o to, že zmíněné biopalivo může díky svým parametrům podstatně zvýšit dolet i nosnost dopravních letadel, aniž by bylo nutné zvýšit množství natankovaného paliva. A snížit emise CO2.

TIP: Budeme létat na dovolenou letadly s hybridním pohonem?

Čínský tým zatím vyrábí letecké biopalivo z rostlinného odpadu v laboratoři. Zároveň ale věří, že jejich levné biopalivo bude brzy na trhu. Jedinou závažnější brzdou je prý používání dichlormetanu, což je rozpouštědlo, které je považované za riskantní pro lidské zdraví i životní prostředí.

  • Zdroj textu:

    TechXplore

  • Zdroj fotografií: CC0 Public Domain

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Terenní vozidla představovala ideální způsob jak proniknout nepřátelskými liniemi

Válka

Josefa Slánská s manželem, synem Rudolfem a dcerou Martou

Historie

Stingray při historicky prvním letu na MidAmerica St. Louis Airport

Věda

Sestava Energija–Buran na Bajkonuru před startem v listopadu 1988

Vesmír
Revue

Příchod bělochů znamenal pro indiány šok. Hernán Cortés dobývá Tenochtitlán, hlavní město Aztéků.

Zajímavosti

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907