Zneklidňující objev: Devět z deseti líčidel je kontaminováno bakteriemi

03.12.2019 - Stanislav Mihulka

Líčení se obvykle používá kvůli zkrášlení. Jak ale ukázal nedávný výzkum britských badatelů, líčidla mohou kromě krásy přinést i nebezpečné bakterie. Vědci analyzovali pět různých typů použitých kosmetických produktů, které zahrnovaly rtěnky, lesky na rty, tužky na oči, řasenky a houbičky na mejkap.

Výsledky výzkumu jsou alarmující. Zhruba 80 až 90 procent zkoumaných kosmetických produktů bylo kontaminováno bakteriemi, včetně stafylokoků a E. coli, jejichž některé kmeny mohou být rezistentní na antibiotika a vyvolávat nepříjemné infekce. V líčidlech byly objeveny i plísně.

TIP: Sušáky na ruce prý šíří tolik bakterií, že představují hrozbu veřejnému zdraví

Nejvíce potenciálně nebezpečných bakterií bylo objeveno v houbičkách na mejkap. Také se ukázalo, že 93 procent houbiček, které byly zahrnuty do výzkumu, jejich majitelé nikdy nečistili. Navzdory tomu, že tyto houbičky například občas spadnou na podlahu. Autoři výzkumu apelují na uživatele kosmetických produktů, aby ve vlastním zájmu dbali na hygienu. Infekce na obličeji není nic příjemného. Výrobci mejkapu by zase podle vědců měli výrazněji vyznačovat datum spotřeby svých produktů.