Americká sonda Osiris-REx objevila život ve vesmíru

29.03.2018 - Stanislav Mihulka

Dlouholeté úsilí vědců, pátrajících po životě ve vesmíru, došlo dílčího úspěchu. Americká sonda Osiris-REx objevila ve vesmíru neklamné známky života

<p>Meziplanetární sonda Osiris-REx zkoumala Zemi</p>

Meziplanetární sonda Osiris-REx zkoumala Zemi

Sonda Osiris-REx je již půdruhého roku na cestě k asteroidu 101955 Bennu, vzdálenému 225 milionů kilometrů od Země. K urychlení své předlouhé pouti využila sonda v září 2017 gravitaci Země a prolétla kolem ní ve vzdálenosti 22× menší, než je vzdálenost k Měsíci. Průlet vědci využili k zajímavému experimentu – aktivovali přístroje sondy a podívali se na Zemi okem vesmírného pozorovatele.

TIP: K planetce Bennu zamíří vesmírná sonda: Cílem je dopravit na Zem vzorky z povrchu

Data shromážděná sondou během průletu ukázala, že „neznámá planeta“ je pokrytá velkým množstvím vody. Vědci také na zkoumané planetě zaznamenali specifické projevy chemické nerovnováhy. Spektrometry sondy Osiris-REx odhalily přítomnost velkého množství metanu, kyslíku a ozonu – tedy prvků a sloučenin indikujících možnou přítomnost živých organismů. Doufejme, že stejně úspěšná bude Osiris-REx i v méně známých koutech vesmíru.

• Zdroj fotografií: NASA Goddard Space Flight Center / Conceptual Image Lab