Reklama


Autonomní singapurský robot dokáže sestavit židli z IKEA za 20 minut

21.04.2018 - Stanislav Mihulka

<p>Nový robot si poradí s nábytkem IKEA</p>

Nový robot si poradí s nábytkem IKEA


Reklama

Sestavování nábytku firmy IKEA nebývá právě populární záležitostí. Kutilové ale brzy dostanou zdatného pomocníka. Na singapurské technologické univerzitě Nanyang Technological University (NTU) postavili šikovného robota, který to zvládne.

Když člověk sestaví židli IKEA za 20 minut, jde obvykle o slušný výsledek. Singapurský robot dostal za úkol poskládat dřevěnou židli IKEA modelu Stefan. Nejprve po dobu 11 minut a 21 sekund plánoval nezbytné pohyby, pak 3 sekundy určoval polohy jednotlivých součástí, a nakonec za 8 minut a 55 sekund židli sestavil.

TIP: Skotský supermarket si najal robota: Po týdnu ho ale museli vyhodit

Kromě sofistikovaných algoritmů má robot k dispozici 3D kameru, průmyslové robotické paže pohyblivé v šesti osách a nezbytné senzory. Vědecký tým nezahálí a připravuje pro robota pokročilou umělou inteligenci. S její pomocí by měl robot autonomně sestavit židli po přečtení manuálu od výrobce nábytku nebo i jen po prostudování hotové židle. 

  • Zdroj textu:

    Nanyang Technological University, Science Robotics

  • Zdroj fotografií: Nanyang Technological University

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Věda

Tajemství slavné Dürerovy Růžencové slavnosti už dnes vlastně neexistuje, i když právě tento obraz je českému publiku nejpřístupnější: visí v Národní galerii.

Zajímavosti

Sonda Voyager 2 se již nachází v tzv. mezihvězdného prostoru. Aktuálně ji dělí od Země 120 AU. Její dvojče Voyager 1 se pohybuje ve vzdálenosti 150 AU.

Vesmír
Zajímavosti

Při lovu využívají lvíčci zlatí dlouhých prstů, jimiž snadno dosáhnou do nedostupných děr a skulin. Populace lvíčků zlatých přežívá v malé oblasti nedaleko brazilského Rio de Janeira.

Příroda

LeTourneau: Terénní stonožka

Obří terénní vozidlo se zrodilo v hlavě geniálního amerického vynálezce Roberta Gilmoura LeTourneaua. Délkou i provozním řešením připomíná vlak a jeho základní myšlenka vychází z lokomotivy, která díky dieselelektrickým generátorům produkuje dost energie na uvedení zbylé části soupravy do pohybu. Netřeba dodávat, že zkonstruování takového kolosu nebylo snadné, nicméně v roce 1958 konečně vznikla zcela funkční verze TC-497: poháněly ji čtyři turbínové motory s celkovým výkonem 4 680 koní, její kola měřila 3 m v průměru a celá souprava dosahovala úctyhodných 170 m. V „lokomotivě“ dokonce zbylo místo pro ubikaci, v níž mohlo žít až šest zaměstnanců. Maximální rychlost kolosu ovšem činila pouhých 32 km/h.

Funkční mnohokolka navíc bohužel přišla v době, kdy už se o přepravu těžkých břemen v terénu staraly výkonné transportní vrtulníky. Pozemní vlaky proto skončily na vrakovištích nebo v muzejních expozicích.

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907