Bigelow Aerospace hodlá postavit nafukovací stanici na orbitě Měsíce

19.10.2017 - Stanislav Mihulka

Orbitální stanice s nafukovacími moduly by se mohla stát počátkem kolonizace Měsíce

Nafukovací stanice - U Měsíce by mohla vzniknout stanice z nafukovacích modulů

Společnost Bigelow Aerospace je známá díky své technologii nafukovacích kosmických modulů. Nejsou to jenom plané představy, jejich modul BEAM (z anglického Bigelow Expandable Activity Module) je již déle než rok nafouknutý na Mezinárodní vesmírné stanici.

Bigelow Aerospace teď spojili síly s United Launch Alliance (ULA), společným podnikem Boeing a Lockheed Martin, a ohlásili záměr v roce 2022 zprovoznit nafukovací stanici na oběžné dráze Měsíce. Tato základna by pak sehrála významnou roli v návratu amerických astronautů na Měsíc.

Nafukovací stanice pro dobyvatele Měsíce

Bigelow Aerospace přispějí do tohoto projektu svým zamýšleným nafukovacím modulem B330, který by měl měřit 14 metrů, mít průměr 6,7 metru a vážit by měl 20 tun. United Launch Alliance poskytne těžkou nosnou raketu Vulcan, kterou vyvíjí jako náhradu za doposud používané rakety Atlas V a Delta.

TIP: Bigelow Aerospace: Kdy postavíme nafukovací hotel na oběžné dráze?

Podle šéfa společnosti Roberta Bigelowa půjde o komerční lunární stanici, která zajistí zázemí pro projekty NASA i dalších zájemců, kteří dnes pošilhávají po Měsíci. Kolonizace vesmíru už by měla konečně odstartovat a nafukovací stanice by mohla být obstojným začátkem.

IFL Science, Bigelow Aerospace