Chytré drony umí rozeznat živé lidi od mrtvých. Uplatní se v případě katastrof

27.10.2019 - Stanislav Mihulka

Dron se speciálním softwarem rozezná živé lidi díky nepatrným pohybům hrudníku. Uplatnění by mohl nalézt při pátrání po přeživších a obětech v místech katastrof


Reklama

Drony se dnes prosazují v mnoha oblastech. Jedno z nejvíce smysluplných uplatnění nalezly v pátrání po přeživších i obětech v místech katastrof.Jejich přínos teď bude ještě větší, protože s novým systémem dovedou rozpoznat přeživší nebo zraněné od mrtvých těl.

Novou technologii vyvinuli australští a iráčtí vědci. Její klíčovou součástí je software, kterým je vybavená palubní elektronika dronu. Tento software během letu analyzuje video záběry, které dron natáčí na místě katastrofy. Soustředí se přitom na lidské postavy a detekuje případné nepatrné pohyby hrudi, které jsou u živých lidí spojené s dýcháním a tlukotem srdce.

TIP: Autonomní drony Nvidia mohou sledovat cestu i bez pomoci GPS

Dron s tímto systémem rozezná živého člověka na vzdálenost 4 až 8 metrů, přičemž ho může snímat z jakékoliv strany. Stačí, pokud je viditelná horní část těla. V současné době se k takovému pátrání používají drony a další systémy vybavené termokamerami. Ty jsou ale nepoužitelné v oblastech s horkým klimatem nebo naopak v chladu, protože živý člověk může být špatně zřetelný kvůli teplému oblečení. Novou technologii bude možné používat při záchranných či pátracích operacích, v místech přírodních katastrof či hromadných nehod anebo třeba v případě teroristických útoků.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907