Chytré drony umí rozeznat živé lidi od mrtvých. Uplatní se v případě katastrof

27.10.2019 - Stanislav Mihulka

Dron se speciálním softwarem rozezná živé lidi díky nepatrným pohybům hrudníku. Uplatnění by mohl nalézt při pátrání po přeživších a obětech v místech katastrof


Reklama

Drony se dnes prosazují v mnoha oblastech. Jedno z nejvíce smysluplných uplatnění nalezly v pátrání po přeživších i obětech v místech katastrof.Jejich přínos teď bude ještě větší, protože s novým systémem dovedou rozpoznat přeživší nebo zraněné od mrtvých těl.

Novou technologii vyvinuli australští a iráčtí vědci. Její klíčovou součástí je software, kterým je vybavená palubní elektronika dronu. Tento software během letu analyzuje video záběry, které dron natáčí na místě katastrofy. Soustředí se přitom na lidské postavy a detekuje případné nepatrné pohyby hrudi, které jsou u živých lidí spojené s dýcháním a tlukotem srdce.

TIP: Autonomní drony Nvidia mohou sledovat cestu i bez pomoci GPS

Dron s tímto systémem rozezná živého člověka na vzdálenost 4 až 8 metrů, přičemž ho může snímat z jakékoliv strany. Stačí, pokud je viditelná horní část těla. V současné době se k takovému pátrání používají drony a další systémy vybavené termokamerami. Ty jsou ale nepoužitelné v oblastech s horkým klimatem nebo naopak v chladu, protože živý člověk může být špatně zřetelný kvůli teplému oblečení. Novou technologii bude možné používat při záchranných či pátracích operacích, v místech přírodních katastrof či hromadných nehod anebo třeba v případě teroristických útoků.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Potápěč, který žraloky býčí krmí, je vybaven nejen zkušenostmi, ale rovněž drátěnou košilí. (foto: Shutterstock) 

Příroda

Richard III. (1452–1485) měl drobnější skoro ženskou postavu a pohlednou tvář.

Historie

Dopadnout na polštář 

airbagy pro chodce
kdy: 2012 | omezení: pouze nižší rychlost

Airbagy se staly běžnou formou ochrany řidičů i spolujezdců, a řada automobilek se proto zamýšlela, zda by nemohly mírnit také náraz nešťastně zasaženého chodce. Během kolize se měly airbagy na kapotě nafouknout a pokrýt plochu střetu. Ačkoliv je myšlenka na první pohled nosná a snadno realizovatelná, nakonec se neujala. Vnější airbagy byly totiž účinné jen při nižších rychlostech, a pouze pokud nešťastník dopadl přímo na ně. Daleko efektivnější se ukázaly změny v umístění motoru a mřížky chladiče, které pomohly lépe usměrnit případný náraz. (foto: Profimedia)

Zajímavosti

Design orbitální stanice Voyager Space Station společnosti Orbital Assembly Corporation.

Vesmír
Revue
Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907