Divoce žijící kočky zabijí jen v Austrálii přes milion plazů denně

Že je to přece přítulný mazlíček, který se roztomile rozvaluje na vašem gauči? Nenechte se oklamat – kočky jsou jedním z nejvýkonnějších zabijáků na světě

27.06.2018 - Stanislav Mihulka

Kočky jsou přítulné společnice s tajuplnou osobností. Zároveň to ale jsou výjimečně dobří zabijáci, kteří pobijí všechno, co se hýbe. Obzvláště napjatá je situace v Austrálii, kde místní fauna čelí ohromné invazi zdivočelých koček domácích.

Kočky v Austrálii ohrožují savce, ptáky, plazy, obojživelníky a dokonce i hmyz. Podle nedávné vědecké studie zabijí kočky v Austrálii každým rokem asi 650 milionů různých plazů. 53 milionů plazů uloví domácí kočky, 130 milionů plazů sežerou zdivočelé kočky v městech a vesnicích, a zbývajících asi 467 milionů plazů padne za oběť zdivočelým kočkám ve volné přírodě.

TIP: Kočka domácí: Jeden z nejvýkonnějších zabijáků

Podle vědců zabije jedna divoce žijící kočka v průměru 225 plazů ročně. Některé kočky přitom plazy vyloženě milují a loví je bez přestání. V jednom případě měla kočka v žaludku pozůstatky 40 ještěrek.

Kočky se v Austrálii živí celkem 258 různými plazy, z nichž 11 patří mezi ohrožené druhy. Vědci se obávají hlavně o velké, pozemní a pomalu se pohybující plazy, kterým kočky jen málokdy odolají.

IFL Science, Wildlife Research