Drony proti hadům: V Amazonii zavádějí službu pro převoz protijedů

21.02.2017 - Stanislav Mihulka

Když někoho v džungli uštkne had, může mu zachránit život dron s protijedem

Testy dronů v Amazonii -<p>Lékaři a inženýři testují využití dronů k přepravě protijedů do obtížně dostupných míst v džungli</p>
Testy dronů v Amazonii -

Lékaři a inženýři testují využití dronů k přepravě protijedů do obtížně dostupných míst v džungli


Reklama

V Amazonské džungli není snadné cestovat. Platí to pro turisty, místní obyvatele i zdravotníky. Pokud tam někoho uštkne had, tak to může být velký problém. Často jde o život.

Nezisková společnost WeRobotics se dala dohromady s ministerstvem zdravotnictví Peru a místními lékaři v oblasti Amazonie Contamana, s nimiž testují využití dronů k dopravě protijedů.

TIP: Ve Rwandě spustili zásilkovou službu pro převoz krve pomocí dronů

V této oblasti hadi vážným způsobem uštknou několik desítek lidí měsíčně. Jejich šance přežít ale nebývají nejlepší, kvůli obtížné dostupnosti potřebných protijedů. Pokud by protijedy vozily drony, situace uštknutých lidí by se tam významně zlepšila.

Reklama

  • Zdroj textu:

    WeRobotics

  • Zdroj fotografií: WeRobotics

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907