Eau de Space: Nový parfém má napodobit vůni vesmíru

01.07.2020 - Martin Reichman

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak to voní ve vesmíru? Odpověď má nám pozemšťanům zprostředkovat nový parfém s názvem Eau de Space.

Nová vůně, která má za cíl přiblížit vůni vesmíru je dílem Steva Pearce. Tento parfemista a chemik mimochodem v minulosti spolupracoval s NASA při vývoji vůně, která měla budoucím astronautům přiblížit, jaké podmínky na ně čekají na orbitální stanici Mir.

TIP: Historky z vesmíru: Jak voní Měsíc? Může se měsíční prach samovznítit?

Při vývoji „vesmírné vůně“ Steve vycházel z výpovědí astronautů, kteří skutečnou vůni, nebo chcete-li zápach vesmíru nasáli na vlastní kůži. Ti ji nejčastěji popisují jako směsici ozonu, tavícího se kovu, pálícího se masa, střelného prachu, malin a rumu. Podobně popisují své čichové zážitky i astronauté, kteří stanuli na povrchu Měsíce.

CNN