Elon Musk zveřejnil první snímek skafandru pro kosmickou loď Dragon

SpaceX už má k dispozici kosmický oblek pro své astronauty. Brzy je uvidíme v akci

25.08.2017 - Stanislav Mihulka

SpaceX posílá do vesmíru jednu raketu za druhou a kosmické lodi Dragon se již osvědčily jako zdatné kosmické náklaďáky pro cesty k Mezinárodní vesmírné stanici. Teď jsou na řadě astronauti soukromé společnosti.

Elon Musk právě zveřejnil první snímek skafandru, který budou mít na sobě astronauti v kosmické lodi Dragon. Musk podle všeho navrhl skafandr osobně nebo k tomu alespoň významně přispěl. Bílý kosmický oblek bude astronauty chránit při náhlé ztrátě tlaku v kabině lodi Dragon.

SpaceX má funkční skafandr

Musk na svém Instagramu přiznává, že bylo velmi těžké vybalancovat estetickou stránku a funkčnost skafandru. Zároveň ale také zdůrazňuje, že skafandr na snímku není atrapa, ale funkční model, který již má za sebou testy ve vzduchoprázdnu.

TIP: Boeing vyvinul nové stylové skafandry pro své vesmírné mise

Americká vládní agentura NASA má v současné době se skafandry velké potíže. Připravuje sice tři různé skafandry nové generace, ale letošní audit odhalil, že NASA možná dojdou stávající skafandry dříve, než bude mít k dispozici nové. Musk by jim pak třeba mohl nějaké kosmické obleky půjčit.

SpaceX