Evropská příroda je na pokraji zhroucení: Počty zvířat strmě klesají

26.03.2018 - Stanislav Mihulka

Evropští živočichové mizí z krajiny neuvěřitelnou rychlostí. Viníkem je nevhodné hospodaření

<p>V zemědělské krajině plné rozsáhlých polí se živočichům příliš nedaří.</p>

V zemědělské krajině plné rozsáhlých polí se živočichům příliš nedaří.

Přírodní prostředí v Evropě se přiblížilo k rozsáhlé ekologické katastrofě. Potvrzují to vědecké studie z poslední doby, které bijí na poplach kvůli dramatickému poklesu počtu živočichů v krajině.

Ve Francii se za posledních 15 let snížil počet ptáků obývajících zemědělskou krajinu v průměru o třetinu. Některé z těchto druhů, například koroptve nebo lindušky luční, ve francouzské krajině prakticky vymizely.

TIP: Dramatický osud motýlů: Počty motýlů ve Velké Británii se rychle mění

Podle vědců je situace katastrofální. Z francouzského venkova se stává poušť, alespoň pokud jde o pestrost přírody. Ohromný pokles počtu ptáků zemědělské krajiny Francie má zřejmě mnoho společného s významným úbytkem létajícího hmyzu, kterého v sousedním Německu jen za posledních 30 let zmizely tři čtvrtiny. Podle vědců jde o důsledek nevhodného hospodaření v krajině, masivního používaní pesticidů a dalších postupů moderního zemědělství.

CC0 Creative Commons