Experiment s 3D brýlemi ukázal, že sépie umějí vnímat prostorovou hloubku

14.02.2020 - Vilém Koubek

Vědci zjistili, že sépie umějí vnímat prostorovou hloubku. K objevu je dovedl pokus, při němž hlavonožcům pustili 3D film

Sépie dostaly do vínku podobné oči jako lidé, v mozku však nemají řádné centrum vyhrazené vidění. Vědci z University of Minnesota se proto rozhodli zrak hlavonožců otestovat a jako první zjišťovali, zda dovedou vnímat prostorovou hloubku.

TIP: Proč chodí kudlanky do kina se 3D brýlemi? Kvůli výzkumu hmyzího vidění

V rámci experimentu zhotovili speciální modro-červené 3D brýle, jaké se používají například v kinech. Poté je přilepili sépii k hlavě, aby skrz ně musela pozorovat okolí. Následně počkali, až zvíře vyhládne, a pustili mu 3D záběry plovoucích krevet. S uspokojením pak sledovali, jak sépie reaguje na potenciální kořist, čímž se jejich hypotéza potvrdila.