Falcon Heavy má odstartovat v lednu: Do vesmíru prý vynese Muskův rudý Roadster

04.12.2017 - Martin Reichman

Elon Musk oznámil termín startu své supertěžké rakety Falcon Heavy. Do vesmíru má prý nést jeho starý Roadster Tesla

Poletí v lednu do vesmíru i Muskův rudý Roadster?

Umění, jak si získat pozornost médií i veřejnosti, by Elon Musk mohl vyučovat. Na Twitteru nyní zveřejnil dlouho očekávaný termín startu své supertěžké rakety Falcon Heavy. Do vesmíru se má tento nosič podívat již v lednu. Start je příznačně naplánován ze stejného místa, ze kterého startovalo i Apollo 11 – ze startovacího komplexu 39, které je součástí Kennedyho vesmírného střediska.

Oznámení termínu se později ukázalo jako tou méně výbušnou informací. Ústředním tématem se stal oznámený náklad – raketa Falcon Heavy má do vesmíru vynést Muskův starý Roadster Tesla. Elektromobil má prý posloužit jako užitečné zatížení. Tedy pokud prý nedojde při startu k explozi. Na cestu už vizionář Musk vybral i stylový hudební doprovod – píseň Space Oddity od Davida Bowieho.

Další podrobnosti plánovaného startu jsou již méně jasné. Muskovo rudé auto by prý mohlo zamířit i na orbitu rudé planety. Přestože tento plán se zdá poměrně málo pravděpodobný a nejspíše se jedná o vtípek, na definitivní odpověď si budeme muset počkat. Jak známo, u Elona Muska nebývá o překvapení opravdu nouze.

• Zdroj textu: Twitter, arstechnica.com, theverge.com, space.com