Jak pořádně oslavit let na oběžnou dráhu? Sklenkou vesmírného šampaňského!

Speciální šampaňské Mumm bude k dispozici pro oslavy ve vesmíru - pro turisty i astronauty

14.09.2018 - Stanislav Mihulka

Představte si scénu z nepříliš vzdálené budoucnosti, ve které se patřičně majetní turisté vypraví na oběžnou dráhu. Úspěšně vzlétnou s kosmickou lodí, žertovně poletují ve stavu beztíže a přemýšlejí, jak by mohli důstojně oslavit svůj vesmírný výlet.

Francouzský výrobce šampaňského, společnost Mumm na vesmírné turisty myslí už teď. Najali si designéra Octave de Gaulla, aby jim pomohl vyvinout šampaňské, které je co nejpodobnější klasickému perlivému moku a lze je konzumovat ve stavu beztíže.

Šampaňské míří do vesmíru

Teď už mají k dispozici prototyp, který je výsledkem tří let vývoje. Jde o dvoukomorový obal, který obsahuje šampaňské a také ventil, který se ovládá prstem. Když si někdo chce připít ve vesmíru, stiskne ventil a tlak oxidu uhličitého vytlačuje ven malá množství nápoje v podobě pěny.

TIP: Magnetické nanočástice by mohly spasit nedobře chutnající víno

Proužek hliníku zajistí, aby se pěna nerozutekla po kosmické lodi, kde by mohla zlikvidovat zařízení za mnoho milionů dolarů. Pak už jenom stačí pochytat šampaňské do speciálních skleniček a vychutnat si svůj drink poté, co se pěna v ústech promění v klasické šampaňské. Podle astronauta Jean-Francois Clervoye, který nápoj vyzkoušel na palubě letounu, kde se parabolickým letem vytváří stav beztíže, je tohle šampaňské při nulové gravitaci skutečně magickým zážitkem.

Mumm