Jak se přepravuje kosmická loď: V břiše obřího „pavího očka“

02.02.2016 - Martin Reichman

Posádkový modul nového Orionu se vydal na výlet - z New Orleans jej na Kennedyho vesmírné středisko přepravil obří letoun Super Guppy

Nesjpíš neexistuje žádný jiný stroj s tak nepatřičným názvem jako Super Guppy (guppy z angl. paví očko). Při pohledu na tento podivný obří transportní letoun si lze malinkou rybičku představit je stěží.

Super Guppy, celým názvem Aero Spacelines Super Guppy, je obřím typem transportního letounu, které NASA využívá pro přepravu nákladů velkých rozměrů, zejména velkých dílů kosmických lodí a raket. Momentálně je v provozu jen jeden z celkového počtu pěti vyrobených kusů – ostatní čtyři „super paví očka“ jsou zakonzervována na leteckých základnách v USA, Anglii, Francii a v Německu.

Včera přijal Super Guppy do svých útrob vzácný náklad - z výrobního komplexu NASA Michoud Assembly Facility v New Oreans přepravoval posádkový modul nového Orionu na Kennedyho základnu. Posádkový modul Orionu je určen pro misi Exploration Mission 1 (EM-1), která se má uskutečnit 30. září 2018. V rámci této mise bude také poprvé použita raketa SLS jejímž úkolem bude dopravit k Měsíci nepilotovanou loď Orion. Kromě samotné lodi by mělo k Měsíci směřovat i 13 satelitů.

Super Guppy -

Super Guppy -

Super Guppy -

Super Guppy -

Super Guppy -

Super Guppy -

Čekání na náklad -

Čekání na náklad -

Super Guppy -

Super Guppy -

Orion -

Orion -

Nákladový prostor Super Guppy -

Nákladový prostor Super Guppy -

Orion při nakládce -

Orion při nakládce -

Orion při nakládce -

Orion při nakládce -

Odlet -

Odlet -

  • Zdroj textu:

    blogs.nasa.gov

  • Zdroj fotografií: NASA, Twitter



Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Podle vědců je cesta k Marsu přes Venuši rychlejší a levnější než přímá cesta Země – Mars.

Vesmír

Terasy byly sice stavěny za pomocí primitivních nástrojů, ale zato s hlubokou znalostí vodní mechaniky.

Zajímavosti

Láska k Anně Boleynové vedla k Jindřichově rozluce s katolickou církví.

Historie

Test nového hydrogelu s 45kilogramovou zátěží.

Věda

Třicet metrů dlouhý a čtyři metry široký most přes řeku Neretvu rozkázal postavit Sulejman Nádherný roku 1557 na místě starého dřevěného mostu zavěšeného na řetězech. Jeho stavba trvala devět let a vůbec nebylo jisté, že se jeho smělý oblouk, stoupající nad vodou do výšky 24 metrů, po odstranění lešení neprolomí. Most na jedné z prvních fotografií z roku 1913 (kolorováno).

Zajímavosti

Němečtí úderníci dokázali využít těžké kulomety i jako ofenzivní zbraně

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907