Unikátní statistika Tour de France: Stoupání přes 12 procent v teplotách až 53 °C

06.08.2016 - redakce 100+1

Tým Marka Cavendishe – jihoafrická stáj Team Dimension Data zveřejnila zajímavé statistiky z letošní Tour de France


Reklama

Společnost Dimension Data, která v rámci Tour de France zpracovává a analyzuje údaje z monitorovacích zařízení nové generace umístěných pod sedly závodníků, uveřejnila souhrnnou analýzu dat pořízených během 21 etap závodu. Během závodu byla data z monitorovacích zařízení umístěných pod sedly všech závodníků zasílána do doprovodných automobilů i motocyklů a speciálního letadla a přenášena do big data kamiónu.

Nejrychlejší, nejpomalejší a Froome

• Průměrná rychlost závodníků činila během všech 21 etap 38,34 km/h

• Chris Froome absolvoval celý závod průměrnou rychlostí 39,6 km/h

• Nejrychlejší byla jedenáctá etapa, ve které dosáhli všichni závodníci nejvyšší průměrné rychlosti 46,65 km/h

• Nejpomalejší byla osmnáctá etapa, ve které dosáhli všichni závodnici průměrné rychlosti 29,58 km/h

Stoupání? 26 Eiffelovek 

Celková délka stoupání na všechny hodnocené alpské vrcholy byla 8 500 metrů, což odpovídá 26 Eiffelovkám. Nejobtížnějším alpským vrcholem byl Finhaut-Emosson, který v 17. etapě závodníkům nabídl hned 10,4 kilometrů se stoupáním 8,4 procent.

Průměrná rychlost stoupání na tento vrchol byla 14,88 km/h, tedy podstatně méně, než byla hodnota ze všech alpských vrcholů – 24,05 km/h. Průměrná rychlost stoupání Chrise Froomeho ze stáje SKY byla 26,35 km/h. Nejnižší průměrná rychlost stoupání nejpomalejšího závodníka byla v Alpách 21,59 km/h. Nejtěžší poslední kilometr ze všech stoupání odpovídal sklonu 12,3 procent a závodníci si s ním museli poradit při teplotě až 53 °C

Sjezdy a pády 

Odpadlíci byli rychlejší než peloton a sjezdy zvládali za kratší čas, než ostatní skupiny, které se mohly v celkové klasifikaci ještě více propadnout. Nejvyšší průměrné rychlosti dosáhl ve sjezdu Kittel z týmu EQS, který během osmé etapy jel z Col du Tourmalet rychlostí 69,31 km/h a o 17,77 km/h překonal průměr závodníků ze všech sjezdů (51,54 km/h). Froome ze stáje SKY dosáhl nejvyšší rychlosti 91 km/h při sjezdu z Col de Peyresourde.

TIP: Na čem se jede Tour de France: Závodní superkola, dražší než auta

Když si Gerrans z týmu OBE ve 12. etapě zlomil při pádu během sjezdu z Col des Trois Termes klíční kost, stalo se tak v rychlosti 56 km/h. V 17. etapě havaroval Bozic z týmu COF na Col des Mosses dokonce v rychlosti 74 km/h, a způsobil si tak mnohá poranění i odřeniny. V 19. etapě zase na Cote de Domancy havaroval Navarro z týmu COF v rychlosti 47 km/h a zlomil si při tom rameno. V 17. etapě havaroval i Froome, ale stalo se tak v rychlosti 45 km/h a utrpěl pouze pohmožděniny a menší tržná zranění.

Kompletní statistiku z letoušního ročníku TdF najdete zde.

Reklama

  • Zdroj textu:

    TZ Dimension Data

  • Zdroj fotografií: Dimension Data



Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Standardní skotská se destiluje dvakrát a na její chuti se vedle surovin podepisuje i tvar kotlů. (foto: Shutterstock)

Zajímavosti

Mezi členy posádky nejoblíbenější modul Cupola poskytuje jedinečné výhledy na Zemi i příležitost pro jejich zvěčnění. To druhé je ovšem složitější, než by se mohlo zdát. Jak vysvětluje Thomas Pesquet, polovinu dobrého výsledku tvoří příprava. Pořizování konkrétních snímků proto začíná plánováním v navigačním softwaru, který umožňuje vyhledat cíle v připraveném katalogu. Zároveň ukazuje, kde je právě den a noc, dále předpověď počasí, a hlavně budoucí oběžné dráhy stanice. Právě ty často představují limitující faktor. A pak – pokud ISS právě prolétá nad vybranou oblastí a výhled nekalí oblačnost – může vše zhatit nabitý pracovní harmonogram. Kosmonaut si přece jen nemůže od rozdělaného úkolu odskakovat, kdy se mu zachce... (foto: NASA, Thomas PesquetCC BY-NC-ND 2.0)

Vesmír

Hormon lásky pomáhá lidskému srdci. (foto: PixabayCC0)

Věda

Dokud nedošlo k jejímu zatčení, byla Alžběta Báthoryová považována za dobrou paní, která o své poddané během  manželovy nepřítomnosti pečovala a chovala se k nim vlídně. (foto: Alamy Stock Photo, Keith Corrigan)

Historie

Flak 36 se osvědčil jako protitanková zbraň. Zde v protiletadlové roli v britském Imperiálním válečném muzeu. (foto: Wikimedia Commons, Rickard ÅngmanCC BY-SA 3.0)

Válka

Pohoří Ťan-šan nad hladinou Toktogulské přehrady postavené na řece Naryn. (foto: Shutterstock)

Zajímavosti

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907