Již brzy: Gel proti početí pro muže půjde do klinických testů

02.12.2018 - Stanislav Mihulka

Prvních 420 párů vyzkouší, jak funguje nový antikoncepční gel pro muže

<p>Budou muži používat gel proti početí?</p>

Budou muži používat gel proti početí?

Antikoncepce je stále ještě především záležitostí žen. Vědci a lékaři ale intenzivně pracují na spolehlivých antikoncepčních přípravcích pro muže, které by svým účinkem doplnily osvědčené kondomy. A výsledky jsou už na dosah.

Nový snadno použitelný antikoncepční gel pro muže již brzy vyzkouší 420 partnerských párů dobrovolníků. V klinických experimentech, které budou trvat zhruba dva roky, budou vědci pečlivě sledovat, jak je gel praktický, jak funguje proti nežádoucímu početí potomka a zda nemá vedlejší účinky.

TIP: Brzda pro muže: Nová antikoncepce bezpečně zpomaluje spermie

Tento antikoncepční gel si muž maže na ramena a na záda. Obsahuje dvě hlavní složky: testosteron a segesteron acetát ze skupiny progestinů. Progestiny blokují přirozenou produkci testosteronu ve varlatech muže, čímž prakticky úplně vypnou výrobu spermií. Testosteron v gelu zase zajistí, že hladina tohoto pohlavního hormonu v těle muže zůstane na normální úrovni. To by mělo muži zajistit normální sex a další funkce testosteronu.

NIH