Když prší buvoli: Buvolí holky se rodí jen za dobrého počasí

13.12.2016 - Zuzana Teličková

Budou se rodit holky -<p>Dlouhotrvající slunečné počasí znamená u buvolů kaferských vyšší šance pro narození samiček</p>
Budou se rodit holky -

Z výzkumu vyplývá, že v období dešťů se rodí více mláďat mužského pohlaví, kdežto v době, kdy jsou zvířata oslabena dlouhotrvajícím suchem a nedostatkem potravy a kvalita spermatu znatelně klesá, přichází na svět více samiček. Podle van Hoofta jde o důkaz existence genů, které jsou zodpovědné nejen za počet, kvalitu a funkci spermií s chromozomem X i Y, ale i za poměr pohlaví v populaci.

TIP: Mravenci zatočí s obřími žábami aneb Kočičí žrádlo v boji proti ropuchám

Výzkum byl založen na údajích o 200 telatech a 3 000 dosud nenarozených plodů z období v letech 1978 až 1998. Studie naznačuje, že u savců možná existuje zvláštní mechanizmus řízený těmito dosud neznámými geny.

Příroda 6/2010