Konspirátoři si myslí, že Čína své přistání na Měsíci zfalšovala. NASA tvrdí opak

21.01.2019 - Stanislav Mihulka

Snímky teleskopu LROC z orbity Měsíce potvrzují pravost čínských záběrů z přistání na Měsíci

<p>Snímek NASA (NAC) potvrzuje pravost čínských snímků (4x Frame) z přistání na odvrácené straně Měsíce</p>

Konspirační teorie týkající se vesmírného programu se nejčastěji zaměřují na americké lety do vesmíru a NASA. Úspěch Číny s přistáním na Měsíci ale zřejmě přivedl některé konspirátory k myšlence, že i Čína zfalšovala přistání sondy Čchang-e 4. Je možné nějak dokázat, že čínská sonda skutečně přistála?

Americká vesmírná agentura NASA je sice momentálně z velké části paralyzovaná Trumpovým odstavením vlády, některé vědecké týmy ale stále fungují. Jedním z nich je i tým zařízení Lunar Reconnaissance Orbiter Camera (LROC), tedy kamery na americké sondě Lunar Reconnaissance Orbiter, obíhající kolem Měsíce.

Čínské snímky z přistání sedí

Vědci porovnali čínské snímky, pořízené modulem Čchang-e 4 při sestupu na odvrácenou stranu Měsíce, se snímky stejné oblasti, které kamera LROC pořídila při svých předchozích průletech nad odvrácenou stranou Luny. Z porovnání snímků jasně vyplývá, že čínské snímky odpovídají skutečnosti.

TIP: Čínská sonda Čchang-e 4 úspěšně přistála na odvrácené straně Měsíce

Ještě přesvědčivější samozřejmě budou příští snímky místa přistání na odvrácené straně, na nichž již bude patrný přistávací modelu Čchang-e 4. Zaryté odpůrce přistání na Měsíci asi stejně nezlomí a budou pro ně jen další fotomontáží. Pro ostatní se ale stanou pěkným dokladem dalšího úspěchu lidstva na Měsíci.

• Zdroj fotografií: NASA/GSFC/Arizona State University