Máte na to? Na regeneraci kmenových buněk ve střevech stačí jednodenní půst

09.05.2018 - Stanislav Mihulka

<p>Půst přispívá k obnově trávicí soustavy</p>

Půst přispívá k obnově trávicí soustavy

Naše těla nefungují věčně. S přibývajícím věkem postupně odcházejí například kmenové buňky ve střevech. Vědci ale nedávno přišli na to, že tyto kmenové buňky můžeme velice snadno regenerovat. Platí to alespoň pokud jde o laboratorní myši.

Vědecké experimenty dokázaly, že drží-li myši jednodenní půst, jejich střevní kmenové buňky změní chování. Přestanou spalovat cukry a „přepnou“ buněčné motory na tuky. Jde o důležitou změnu, neboť buňky, které spalují tuky, fungují lépe.

TIP: Úspěšná léčba: Lidské kmenové buňky pomohly paraplegickým potkanům chodit

Kmenové buňky střev jsou velmi důležité pro provoz celého těla. Trávicí soustava neustále trpí drobnými problémy. Právě kmenové buňky střev hrají klíčovou roli v opravách a obnově střev. Pokud má půst takto příznivé účinky, mohl by být velmi významný pro další výzkum i praktickou léčbu v mnoha různých situacích, od infekcí trávicí soustavy, až po řešení následků léčby chemoterapií.

MIT, Cell Stem Cell