Na Mars prší organické látky: Za rok jde až o stovky tun materiálu

19.03.2018 - Stanislav Mihulka

<p>Na povrch Marsu se dostanou i organické látky</p>

Na povrch Marsu se dostanou i organické látky

Rudá planeta je na první pohled zcela pustá. Pokud tam je nějaký život, dovedně se skrývá před zraky našich všetečných satelitů. Kdyby tam ale nějaké organismy byly, měly by co k jídlu?

Podle nového výzkumu, na kterém se s dalšími kolegy podíleli odborníci nizozemského institutu SRON Netherlands Institute for Space Research, se na povrch Marsu vlastně neustále dostává organický materiál z okolního vesmíru.

Jak badatelé doložili pomocí simulací na superpočítači jménem Peregrine, organickou hmotu mohou na Mars dopravit zrnka kosmického prachu, uhlíkaté meteority nebo i jádra kometa, pokud dopadnou na povrch rudé planety.

TIP: Bezpečné přistání: Kosmický prach dopadající na Zemi brzdí bublinové padáky

A nejde o mikroskopická množství. Ze simulací vyplývá, že se na Mars každoročně dostane v průměru 70 až 300 tun organické hmoty s kosmickým prachem, 50 tun s meteority a 17 tun organické hmoty na kometách, protože ty se s Marsem srazí jen vzácně.

IFL Science, Icarus