Na oběžnou dráhu s Číňany? Čína hodlá budoucí orbitální stanici sdílet se světem

23.06.2016 - Stanislav Mihulka

Čína chce konkurovat Mezinárodní vesmírné stanici. Budou vozit na oběžnou dráhu i pasažéry z rozvojových zemí

Čína pracuje na orbitální stanici, která by se stala konkurencí ISS. A o svou novou hračku se chce podělit se světem. Čínská vesmírná agentura pro pilotované lety spojila síly s Úřadem OSN pro vesmírné záležitosti (UNOOSA). Společně chtějí nabídnout příležitost podílet se na vesmírných aktivitách i dalším zemím OSN.

Podle ředitelky UNOOSA Simonetty Di Pippo bude skvělé, když se do vesmíru podívají i rozvojové země. Povědomí o výhodách vesmírného programu se tak dostane k více lidem.

Čínu vykázali z Mezinárodní vesmírné stanice ISS kvůli zákazu amerických úřadů. Teď není jasné, jestli si partneři projektu ISS kvůli tomu nebudou muset nechat zajít chuť na čínskou orbitální stanici.

TIP: Čína plánuje vesmírný teleskop: Má „kotvit“ poblíž vesmírné stanice Tchien-kung

V letošním září by Čína po několika odkladech měla na oběžnou dráhu vypustit druhý prototyp orbitální stanice Nebeský palác, Tchien-kung 2, na němž budou čínští odborníci ověřovat nezbytné technologie.

• Zdroj fotografií: Xinhua