Nová rekordmanka NASA: Peggy Whitsonová strávila ve vesmíru 665 dnů

06.09.2017 - Stanislav Mihulka

Astronautka Peggy Whitsonová strávila ve vesmíru delší dobu, než všichni ostatní Američané

Peggy Whitsonová -<p>Astronautka NASA Whitsonová je teď držitelkou řady vesmírných rekordů</p>
Peggy Whitsonová -

Astronautka NASA Whitsonová je teď držitelkou řady vesmírných rekordů

Když v sobotu 2. září přistála v Kazachstánu astronautka NASA Peggy Whitsonová po návratu z Mezinárodní vesmírné stanice, tak ji čekal zápis do žebříčku rekordů v délce pobytu člověka ve vesmíru.

Původním vzděláním biochemička Whitsonová, které je 57 let a pochází z Iowy, strávila na palubě Mezinárodní vesmírné stanice 288 dní. Nebyla to ale její první mise na orbitální základně, nýbrž již třetí. Astronautka strávila ve vesmíru už celkem 665 dní.

První mezi Američany, 8. místo v absolutním pořadí

S takovou délkou pobytu ve vesmíru se Whitsonová dostala na první místo mezi všemi americkými astronauty. Pokud jde o absolutní pořadí, tak se Whitsonová momentálně nachází na velmi slušném 8. místě.

TIP: Samantha Cristoforetti pokořila rekord: Ve vesmíru stráví téměř 200 dnů

Tento nový rekord není zdaleka jediným, jehož je Whitsonová držitelkou. Kromě něj se stala také nejstarší ženou ve vesmíru, ženou s nejvíce vycházkami do volného kosmického prostoru, kterých zvládla celkem 10, a také ženou, která absolvovala nejdelší souvislý let ve vesmíru, v délce zmíněných 288 dní.

IFL Science, NASA