Naše planeta okem marťanů: Takhle vypadá Země a Měsíc pohledem z Marsu

09.01.2017 - Martin Reichman

Země a Měsíc z oběžné dráhy Marsu -<p>Na kombinovaném snímku z 20. listopadu loňského roku je vidět Austrálie (uprostřed), Antarktida (jasná skvrna na vlevo dole) a v horní části částečně také jihovýchodní Asie. </p>
Země a Měsíc z oběžné dráhy Marsu -

Jak vypadá Mars pohledem ze Země dobře víme, jaký pohled by se ale nabídl hypotetickým marťanům při pohledu z jejich planety? Odpověď na tuto otázku nabízí kombinovaný snímek sondy Mars Reconnaissance Orbiter (MRO), která již od roku 2006 působí na oběžné dráze rudé planety. MRO má ve své výbavě patrně nejvýkonnější kameru ze všech sondy kroužících kolem Marsu. Její polychromatická kamera HiRISE (High Resolution Imaging Science Experiment) dokáže pořizovat snímky ve viditelném spektru v rozlišení 30-60 cm na pixel.

TIP: Na oběžné dráze Marsu začíná být plno: Mohou se sondy srazit?

Na kombinovaném snímku z 20. listopadu loňského roku je vidět Austrálie (uprostřed), Antarktida (jasná skvrna na vlevo dole) a v horní části částečně také jihovýchodní Asie. Snímek byl pořízen ze vzdálenosti 205 milionů kilometrů od Země.

jpl.nasa.gov