Nebeská show: Japonská společnost chystá prodej umělých rojů meteorů

30.03.2018 - Stanislav Mihulka

Chystáte pompézní oslavu? Kupte si meteoritický roj!

Japonský startup Astro Live Experience (ALE) se rozhodl pro podnikání v pozoruhodném oboru. V brzké době zahájí prodej umělých rojů meteorů na noční obloze. ALE k tomu chtějí využívat malé satelity, které budou vypouštět speciální kuličky, aby následně shořely v atmosféře.

Satelity budou mít na palubě stovky takových kuliček. Budou v nich obsažené různé chemické prvky, které obarví záři příslušného meteoru. Lithium do růžova, měď do zelena, a tak dále.

Kupte si roj meteoritů

Společnost ALE staví dva satelity, přičemž první z nich by měl odstartovat z Japonska již letos v prosinci. Každý ze satelitů váží 68 kg, stojí 3 miliony dolarů (62 milionů Kč) a ponese do vesmíru 300 až 400 kuliček pro meteory. Satelity budou mít palivo pro nejméně 27 měsíců na oběžné dráze.

TIP: Hádanka rozluštěna: Proč meteoroidy před dopadem na Zemi explodují?

Satelity ALE by měly obíhat Zemi ve výšce 350 kilometrů, tedy pod drahou Mezinárodní vesmírné stanice a mohou vypustit až 20 kuliček najednou. Umělé meteory, které tyto kuličky vytvoří, budou zářit pár sekund.

IFL Science, BuzzFeed