New Horizons odstartovala k Plutu

Start rakety Atlas V se sondou -<p>Na svou cestu k Plutu se New Horizons vydala 19. ledna 2006 z kosmodromu Eastern Test Range na Floridě. Do vesmíru jí po několika odkladech vynesla raketa typu Atlas V.</p>
Start rakety Atlas V se sondou -

19 . 1 . 2006

New Horizons je americká planetární sonda, určená k průzkumu trpasličí planety Pluto, jejích měsíců a dalších transneptunických těles. Je to první expedice v rámci nového rámcového programu NASA New Frontiers.

Na svou cestu k Plutu se New Horizons vydala 19. ledna 2006 z kosmodromu Eastern Test Range na Floridě. Do vesmíru jí po několika odkladech vynesla raketa typu Atlas V. 20. ledna sonda překročila dráhu Měsíce a 78 dní po startu (7. dubna) překročila dráhu Marsu. 28. února 2007 sonda prolétla kolem Jupitera a pořídila několik snímků této planety a okolních měsíců.

Samotné sledování Pluta začalo pět měsíců před největším přiblížením. Sonda pořídila globální mapu Pluta a Charona s rozlišením 40 km. Kolem trpasličí planety proletěla 14. července 2015 v minimální vzdálenosti 12 500 kilometrů. 1. ledna 2019 New Horizons úspěšně prolétla v těsné blízkosti kolem tělesa 2014 MU69, kterému se říká Ultima Thule