Nová vakcína proti alergii na buráky: Odvádí pozornost imunitního systému

14.04.2018 - Stanislav Mihulka

<p>Burské oříšky nejsou pro každého</p>

Burské oříšky nejsou pro každého

Imunitnímu systému vděčíme za mnohé. Svět je plný bakterií, virů i parazitů, kteří se nemohou dočkat, až rozpoutají pořádnou infekci. Někdy to ale naše imunita skutečně přehání. Lidé s alergiemi by o tom mohli dlouze vyprávět. Třeba ti, kteří nesnesou burské oříšky.

Bojovat proti alergiím není snadné. Američtí vědci vymysleli pozoruhodnou vakcínu, která nabídne imunitnímu systému lákavější cíl. Funguje vlastně jako návnada, která odvede pozornost imunity od buráků v jídle. Vakcína se aplikuje v podobě velice jemných kapiček stříknutím do nosu.

TIP: Jak na alergie? Univerzální lék by mohly přinést lstivé nanočástice

Nová vakcína se skládá z proteinů obsažených v burských oříšcích, které jsou smíchanané s nanoemulzí velmi čistého sójového oleje, detergentů a vody. Vakcína zatím uspěla v prvních experimentech na myších. Pokud se osvědčí, mohlo by v brzké době dojít i na testy na lidech.

Food Allergy Research and Education